Delstats-områdesval

I början när jag först fick tanken på att vilja åka på ett utbytessår i Usa ville jag göra ett områe/delstats val. dvs att du kan välja vart du vill hammna i USA. Dock är det inte garanterat att du hamnar i det området men det är större chans.  när jag ville det hade jag inte tänkt egenom vad det egentligen inebär att vara en utbytesstudent utan då tänkte jag mest bara usa usa usa. Då tänkte jag på de här typsika turistställerna som Californien, Florida, New York osv. Men det tog inte så lång tid innan jag insåg att jag inte ville välja. Först och främst kunde jag inte bestämma mig vad jag egentligen ville välja sen så tror jag att det är mer värdfamiljen det går ut på än området du bor i. Och det är ju lättare att få en bra värdfamilj som passar dig om dom kan leta i hela USA och inte bara i en del. 
 
Det ända jag visste helt klart var att jag INTE ville hamna i Alaska. Det skulle kännas riktigt surt men även om man skule hammna där är det ju bara att göra det bästa av situationen. tror hon som ja hade intervjun med till och med sa att dom inte skickar utbytesstdenter till Alaska eller Hawaii då det inte riktigt känns som USA.
 
Men det är ju ens eget val val så om du vill göra ett delstatsval och det känns bra för dig så gör det men jag valde att inte göra det :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Heej skulle du vilja göra ett länkbyte :)?

2014-09-21 @ 00:41:40
URL: http://nattstad.se/americandream
Postat av: sarahkruuse - USA 15/16

Känner igen mig till 100%. Jag vill inte heller hamna i Alaska överhuvudtaget, men så länge värdfamiljen känns bra så tror jag att man lär man sig att gilla staden man kommer till!
Förresten, skulle du vilja göra länkbyte? :)

2014-09-21 @ 14:47:28
URL: http://sarahkruuse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0